10 років UR-QRP клубу.
UR4RWR, Салтикова Дівиця

1 серпня 2008 року Українському QRP клубу виповнилося 10 років. До цієї події члени клубу готувалися майже рік. Зокрема, спочатку ми з Віктором (US1RCH) планували своє чергове плавання Десною на човнах, з району Сосниці (батьківщини Олександра Довженка), до Салтикової Дівиці, звідки працюватиме колективна радіостанція клубу UR4RWR/QRP. Проте, на превеликий жаль, ми не змогли отримати на роботі короткочасні відпустки для цього важливого заходу.

30 липня я з Олександром, US5RCW, вирушили на його “Москвичі” на базу відпочинку в Салтиковій Дівиці, де нас вже чекав Анатолій, US1RO, котрий прибув туди напередодні. Правда, не обійшлося без сюрпризів, бо у Вертіївці виявилися проблеми з гальмами у старенького авто, але після невеликого ремонту ми все ж змогли продовжити свій шлях.

Прибули на базу відпочинку. Кілька невеликих будиночків на палях, неподалік Десни, один з котрих стане нашою радіорубкою. Розгрузили авто, і у першу чергу заходилися встановлювати розкладну вежу для 4-х елементної Yagi на двометровий діапазон. Підключили Alinco DR-140, і одразу нам відповів Анатолій, US5RCX, з Ніжина. Згодом нас привітав Валентин, UW3RR, з Чернігова та Сергій, UY2RZ, котрий відпочивав з сім’єю неподалік, у Кладьківці. Зв’язок налагоджено, нарешті ми у ефірі! Відпочинок стає значно змістовнішим.

Імпровізований обід, побачення з Десною, і Олександр вирушив назад до Ніжина, щоб 1 серпня прибути до нас на ювілей, разом з гуртом ніжинських радіоаматорів. Ми ж з Анатолієм, не гаючи часу, заходилися встановлювати LW, щоб мати змогу працювати на КХ. Сусіди-відпочиваючі з подивом дивилися на двох дивних чоловіків, котрі довго і наполегливо закидали на високі дерева дріт. Аж ось з нашого будиночку зазвучала й морзянка, ми підключили LW через узгоджуючий пристрій до QRP трансивера DX-мена, за схемою Я.Лаповка. Далі – купання, відпочинок, робота у ефірі. Мабуть, про таке мріє кожен радіоаматор, але рідко ці мрії втілюються в життя.

31 липня мені довелося з’їздити електричкою до Ніжина, щоб вирішити де-які справи, а назад, вранці 1 серпня, я вже повернувся разом з Анатолієм, US5RCX.

1 серпня ми: US1REO, US1RO та US5RCX, радісно зустрічаємо авто Олександра, котрий привіз друзів: Миколу, UR5RT та Анатолія, UR5RDX. З ними також прибула моя донька Ніка з QRP-песиком Максом. На жаль, з об’єктивних причин, не зміг цього разу приєднатися до нас Віктор, US1RCH. Олександр привіз свій трансивер IC-7400, котрий одразу дозволив нам перекрити всі КХ-діапазони. В ефірі – UR4RWR/P/QRP!

Розпочали підготовку до святкової вечері. На маленькій кухні у будиночку, на газовій плитці, тушкується смачна картопля, котру ми придбали у жіночки з села. Накривається святковий стіл на свіжому повітрі, біля нашої радіорубки. Я біля трансивера, чекаю на 3.610 МГц початок запланованого “круглого столу” Українського QRP клубу. О 21.10 проводжу на цій частоті цікаве QSO з EN5R, наші колеги працюють з острова Праведний. Вони чемно поступаються нам частотою для проведення ювілейного “круглого столу” клубу. Мене кличе Олександр, UT2AB, котрий з друзями працює з Голубих озер під Сумами, ювілейним позивним EM10QRP. Вітаємо один одного і всіх ентузіастів QRP зі святом. Розповідаю про наш колектив, про відпочинок у Салтиковій Дівиці. Потім Олександр відповідає у ефірі багатьом бажаючим провести QSO з ювілейною радіостанцією UR-QRP клубу. А ми сідаємо за щедрий святковий стіл, піднімаємо келихи з коньяком за наш QRP клуб, за добрих друзів. Традиційні аматорські розмови допізна, котрим сприяє теплий вечір, святковий настрій.

Вранці, о 7.00, я вмикаю трансивер та виходжу на обласний “круглий стіл”. Коли отримую слово, то розповідаю аматорам Чернігівщини про ювілей Українського QRP клубу, про операторів нашої колективної радіостанції, про святкові заходи. Потім зі старенького холодильника дістається чудове “Чернігівське” пиво, з котрим відновлюється наше спілкування, ми будуємо плани відпочинку на день. На нас чекає дзвінкий ефір, купання у прохолодній Десні. Це те, чого ми так довго прагнемо, і що так швидко завжди закінчується. Як добре, що є справжні друзі, що є наше радіохоббі, наш QRP клуб!

До зустрічі у ефірі та на наступних ювілеях нашого клубу!